Sliter du med å nå ut med informasjon til medlemmer i foreningen?
Dette er en kjent utfordring i borettslag, sameier, hyttefelt, veglag eller båtforeninger. Vår erfaring er at alle slike foreninger bør bruke en nettside for å holde medlemmene informert om det som skjer. Derfor har vi utviklet en rimelig nettsidemodell som er spesialtilpasset foreningenes behov og som de selv enkelt kan administrere for å bedre kommunikasjonen ut til alle medlemmer
På denne nettsiden kan medlemmene finne planer om vedlikehold, nybygg, rehabiliteringarbeider eller andre viktige saker. Styret har også behov for å kommunisere nyheter og tidspunkter for møter, dugnader og andre arrangementer. Vi har tatt fram en kostnadseffektiv mal for nettsider som både er rimelig å etablere, er standardisert og har høy fleksibilitet for foreningen
Les mer om hvordan du går fram for å etablere nye nettsider
Ikke alle bruker Facebook
Mange foreninger har til nå benyttet epost eller egne grupper i sosiale medier som Facebook for å kommunisere med medlemmene. De som sitter i styret opplever ofte at de ikke når ut til alle via slike kanaler og at informasjonen drukner i reklame og informasjonsstøy i både epost-boksen og i sosiale medier. Vi anbefaler å etablere en nettside for foreningen slik at styret har full kontroll over informasjonsflyten og sikre at viktig informasjon er tilgjengelig, godt søkbar og med god struktur. Bruk av sosiale medier og epost kan imidlertid være gode kanaler for å formidle de viktigste nyheter som ligger på din egen og velorganiserte nettside.
Utvikling av nettsideløsningen er et samarbeidsprosjekt mellom Hjelle råd og takst og Skogseth Web&Design. Innholdet på nettsiden er tilpasset behovet som er avdekket etter samtaler med ulike typer foreninger og lag og basert på en takstingeniørs erfaringer.